Auschwitz

18 juli 2017 - Zator, Polen

Vannacht heerlijk geslapen in onze luxe bungalow . Na lekker op ons gemak wakker te zijn geworden, gegeten en koffie hebben gedronken hebben we ons klaar gemaakt om te vertrekken. Vandaag zijn we naar Auschwitz gegaan.
Een Nederlandse familie vertelde ons gisteren dat je daar niet naar binnen kon zonder online een gids geboekt te hebben. Gelukkig konden we daar te plekken nog een gids regelen. Ik moest daar wel ruim 30 minuten voor in de rij staan in de zon, maar het was het zeker waard.
Het was indrukwekkend en interessant om gezien te hebben. We hadden er wel iets meer van voorgesteld. Je kreeg amper de tijd om alles op je gemak te bekijken en te lezen. Na 3 uurtjes vonden we het wel genoeg in de hitte en hadden erg veel dorst. Natuurlijk nog even de nodige informatie en kaarten gekocht.
Gisteren hadden we gezien dat er in een plaatsje dichtbij een kaufhaus was, die hebben we ook nog even bezocht. Gelijk goedkoop sigaretten gekocht. Helaas geen shag voor Richard gevonden tot op heden. Alleen maar Poolse merken.
Inmiddels was het al bijna avond. Even gestopt bij de MacDonalds. We hebben daar uitgebreid met z'n vieren gegeten voor nog geen 25 euro. De prijzen zijn zo goedkoop hier is gewoon niet normaal.
Het was een geslaagde dag en veel nieuwe indrukken opgedaan.

1. Bianca:
    18 juli 2017
    Mooi. Geniet er nog lekker van.
  2. Wilma Heinst volgens mij hebben ze daar ook drum shag:
    18 juli 2017
    Volgens mij hebben ze daar drum shag